Gdzieś pod wiejskim sklepikiem w Brandenburgii

Gdzieś pod wiejskim sklepikiem w Brandenburgii

... idoku z salonu, usytuowanego na ostatniej kondygnacji oryginalnego domu. Biorama Projekt w Joachimsthal Zamiarem pary przedsiębiorców i wizjonerów nie było wyłącznie znalezienie domu dla siebie, ale także stworzenie miejsca, które wpasowałoby się klimat regionu i podkreśliło zróżnicowanie biologiczne tego obszaru Niemiec. Tak Brandenburgia wzbogaciła się o Biorama Projekt - "panoramę różnorodności", na którą, oprócz platformy widokowej, składa się jeszcze oryginalna galeria sztuki. W sąsiednim budynku, niegdyś funkcjonującym jako dom wczasowy, usunięto stropy, zamurowano większość otworów okiennych i powstało miejsce ekologicznych działań artystycznych i kulturalnych, odwiedzane także przez twórców z Polski. Na artystyczne, a jednocześnie m...

Zobacz więcej: Północna Brandenburgia. Rowerowe Niemcy.

Internetowy sklep rowerowy

... regionu. Na trasie Tour Brandenburg Tour Brandenburg - rowerem dookoła landu Podczas naszego tegorocznego pobytu w Niemczech korzystaliśmy z dwóch długodystansowych szlaków rowerowych. Pierwsze kilometry z podberlińskiego Bernau pokonaliśmy podążając za znakami trasy Berlin-Uznam, prowadzącej z niemieckiej stolicy prosto nad Bałtyk, gdzie spotyka szlak rowerowy Morza Bałtyckiego. Jazda w większości po płaskich terenach, czasem łagodnie pofalowanych działaniami lodowca, z ciekawego niemieckiego ośrodka nad Bałtyk, to kolejna fajna propozycja, jaką dorzucamy do naszej prywatnej listy szlaków do przejechania. A w Joachimsthal, zaraz po wizycie na wieży ciśnień Biorama, wjechaliśmy na kolejny znany długodystansowy szlak rowerowy Niemiec - Tour Brandenbur...

Gdzieś pod wiejskim sklepikiem w Brandenburgii

... tejsze miasteczka nie przyciągają takich tłumów turystów jak te nad Wezerą. Gdyby nie aktywny sposób naszego podróżowania, powiedziałbym nawet, że tym razem podróżowaliśmy przez Niemcy... leniwie. Może nawet i 80 procent naszej trasy biegło po lasach, pojezierzach, wśród soczystej zieleni odżywającej po zimie przyrody. A przecinaliśmy jeden z największych obszarów leśnych Niemiec, na który składały się odwiedzone przez nas (w tej kolejności) Park Krajobrazowy Barnim, Rezerwat Biosfery UNESCO Schorfheide-Chorin, Park Krajobrazowy Uckermärkische Seen i Park Krajobrazowy Stechlin-Ruppiner Land. Ostatnie setki metrów naszej podróży spędziliśmy nad Łabą - Brandenburgia graniczy na niej z Dolną Saksonią. Nad jeziorem Werbellinsee W Rezerwacie Bios...

Przeczytaj wszystko: Północna Brandenburgia. Rowerowe Niemcy.