Finlandia, śnieg i narty biegowe

You are here

Finlandia, śnieg i narty biegowe

... zy popularne tutaj skutery śnieżne. Skutery znienawidzone w Polsce przez zwykłych turystów, bo zazwyczaj używane bez głowy przez ludzi bez głowy, na północy Finlandii są zwyczajną, często jedyną, formą transportu. Gdy trasa dla skuterów przecina trasę biegową gdzieś w lesie, skutery zwalniają, by przepuścić biegaczy - piękny widok! Tablica informacyjna w rezerwacie Pyhavaara Warunki na trasach w Internecie Dokładny przebieg tras, stan ich utrzymania, w tym daty przejazdów ratraka mogłem śledzić na stronie prezentującej warunki narciarskie w Finlandii. Przestrzegam, przeglądanie tej strony, w sytuacji gdy przez okno w Gdańsku nie widzę nawet płatka śniegu, nie poprawia narciarskiego humoru! Z przyjemnością podczas pisania rozkładam narciarsk...

Zobacz więcej: Do Finlandii na biegówki: Ruka i Kuusamo.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie!

Nasi Partnerzy

Internetowy sklep rowerowy
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Rowery turystyczne

... go kompleksu były połączone ze sobą nadziemnymi przejściami, by oszczędzić gościom kontaktu z fińską temperaturą. A wszystkie stanowiska na hotelowym parkingu posiadały niezbędne w tych warunkach możliwości podłączenia ładowania akumulatora. Obecność w hotelu wypożyczalni nart biegowych i rakiet śnieżnych - zupełnie oczywista. Poranny skibus do Ruki Narciarska komunikacja w Kuusamo i Ruce Świetnie funkcjonuje narciarska komunikacja. Z Kuusamo do Ruki kursuje skibus, pozwalający w ciągu około 30 minut dostać się z miejsca zamieszkania na narciarskie trasy. Codziennie o godz. 9 rano pod moim hotelem zatrzymywał się komfortowy autobus, zbierający wszystkich narciarzy z okolicy i wiózł nas do centrum Ruki, prosto pod jeden ze stoków i na począt...

Finlandia, śnieg i narty biegowe

Finlandia, śnieg i narty biegowe

... Kolory Finlandii w airbusie Finnaira Oświetlenie narciarskich tras nie jest jednak fanaberią czy luksusem, ale zwyczajną koniecznością. Podczas mojej fińskiej przygody w połowie stycznia dzień trwał... 4 i pół godziny! Jasno robiło się koło godz. 10, zmrok zapadał po 14-stej. Słońce w tym czasie wschodziło ponad horyzont, wychodziło ponad niekończące się połacie fińskich lasów i... tak zastygało na kilka godzin w ferii pięknych, ognistych barw. Nie wiadomo kiedy wschód zamieniał się w zachód, niebo przestawało płonąć i zapadała długa północna noc. I to właśnie ten "Nordic feel" Finnair wykorzystał do oświetlenia wnętrza nowego Airbusa A350, które zmienia wnętrze samolotu w zależności od pory dnia i fazy lotu. Na trasie narciarski...

Przeczytaj wszystko: Do Finlandii na biegówki: Ruka i Kuusamo.

Ostatnie relacje z tras rowerowych