Droga rowerowa nad Wezerą za Holzminden

Droga rowerowa nad Wezerą za Holzminden

... nie ustępują niczym tym z miast Dolnej Saksonii. W Gdańsku mamy wszystko z czego korzystają Niemcy: drogi tylko dla rowerów, wydzielone pasy rowerowe na jezdniach, kontrapasy, czy sygnalizację świetlną dla rowerzystów. Gdyby tylko w całej Polsce, było jak w Gdańsku... Rowerowe trakty między niemieckimi miejscowościami biją jednak polskie realia na głowę. W samej Dolnej Saksonii jest 13 tysięcy kilometrów dróg rowerowych - czy mamy tyle w całej Polsce? Tam wąski, asfaltowany trakt rowerowy towarzyszy naprawdę większości tras samochodowych o większym natężeniu ruchu. Dolna Saksonia nie jest wyjąkiem - bliższa nam Brandenburgia chwali się 7,000 kilometrów dróg rowerowych. Na rowerowym szlaku w Dolnej Saksonii Po Dolnej Saksonii poruszaliśmy się za...

Zobacz więcej: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.

Przyczepki i sakwy rowerowe

... ód pól i zabudowań na brzegu. Czasem schodzi nad samą wodę, by za chwilę uciec w las na zboczu doliny, dając osłonę przed upalnym słońcem. W knajpkach i rowerowych przystankach nad wodą siedzą rowerzyści racząc się różnego rodzaju napojami. W niektórych z takich miejsc na rowerzystów czekają nawet wygodne leżaki, schowane pod parasolami. Nie korzystaliśmy z obawy, czy dalibyśmy radę zebrać się w dalszą drogę z błogostanu, który na pewno tam się czaił. Ola na trasie rowerowej nad Wezerą Pierwszy raz na rowerach elektrycznych Nad Wezerą można urozmaicić sobie rowerowe przeżycia. Skorzystaliśmy z nadarzającej się okazji i przetestowaliśmy cieszące się w Dolnej Saksonii ogromną popularnością rowery elektryczne. Pierwsze zakręcenie pe...

Droga rowerowa nad Wezerą za Holzminden

... cią rowery elektryczne. Pierwsze zakręcenie pedałów w wypożyczonym e-bike'u i pojawia się uczucie znane ze skutera, czy motoru - wyrywająca do przodu kierownica. Na trasach rowerowych znajdują się stacje doładowań rowerowych akumulatorów, a na jednym można przejechać nawet do około 70 kilometrów. Po spacerowej przejażdżce nad rzeką wybraliśmy się na rowerach elektrycznych do siedziby pobliskiego aktywnego regionu Solling-Vogler w mieście Neuhaus im Solling. Z "elektryków" przesiedliśmy się na "górale" - na rowerach MTB pokonaliśmy 7-kilometrowy miejscowy tor kolarstwa górskiego, położony między Neuhaus a Silberborn. Były leśne single, hopki, skocznie i zupełnie inne, niż nasze turystyczne, emocje. Kilkugodzinne oderwanie od naszych wyprawowych rowerów ś...

Przeczytaj wszystko: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.