Cerkiew w Boguszy w Beskidzie Niskim

... oroczna podróż po Beskidzie Niskim była chyba pierwszą w mojej rowerowej karierze, której nie udało mi się planowo dokończyć. Ulewa okazała się silniejsza ode mnie - przemoczony zostawiłem rower pod opieką serdecznych sióstr felicjanek z Grybowa i najbliższym PKS-em pojechałem do Nowego Sącza po samochód, tym samym rezygnując z fragmentu trasy na której miałem jeszcze zobaczyć kilka drewnianych kościołów Małopolski. Dzięki temu jest po co wracać! :-) Deszczowy rowerowy Beskid Niski Jak dojechać do Izb, Kwiatonia i Wołowca? Rowerem! Ale można sobie pomóc dojeżdżając w region Beskidu Niskiego publicznym transportem zbiorowym. Z zachodniej, południowej i centralnej Polski można pociągiem dotrzeć do Tarnowa lub Krynicy-Zdroju, a ze wschodniej...

Zobacz więcej: Sercu bliski Beskid Niski. Małopolska na rowerze.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Cerkiew w Boguszy w Beskidzie Niskim

... samego "świętego" porządku. Na mnie zawsze robią ogromne wrażenie, pozostając w bardzo dużym kontraście do przeważnie dość ascetycznego, drewnianego wizerunku zewnętrznego cerkwi. Ikonostas cerkwi w Kwiatoniu Siedemdziesięciu przewodników na Szlaku Architektury Drewnianej Zwiedzanie pięknych wnętrz obiektów Szlaku Architektury Drewnianej od kilku lat ułatwia Małopolska Organizacja Turystyczna, która spośród lokalnych społeczności zatrudnia przewodników po swoich drewnianych zabytkach. W tym roku, do końca września, w aż 71 obiektach Szlaku w całej Małopolsce obecny będzie przewodnik, który opowie Wam o historii i wartości każdego z nich. Takie informacje zawsze robią na mnie bardzo pozytywne wrażenie - to nie tylko korzyść turysty, ale ta...

Przeczytaj wszystko: Sercu bliski Beskid Niski. Małopolska na rowerze.

... cach w które docieramy. Jedną z tych, z których korzystałem, była aplikacja Obierz kierunek, stworzona w ramach projektu promocyjnego Gorlickie-Sądeckie, przygotowanego między innymi przez powiaty gorlicki i nowosądecki oraz Małopolską Organizację Turystyczną. W telefoniczną apkę mogłem szybko rzucić okiem, bez konieczności rozwijania mapy, szczególnie w ostatniej, deszczowej części mojej trasy. A jeśli myślisz o przejrzeniu turystycznej mapy jeszcze przed wyprawą, odsyłam do serwisu "Góry i Ludzie" po mapy turystyczne online z wydawnictwa Galileos, w tym dwie Beskidu Niskiego. Mostek nad Wisłoką koło dawnej wsi Długie Śladami łemkowskich maziarzy z Łosia Wśród wielu obiektów, o których informuje telefoniczna aplikacja, jest też wyjątkowa ...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]
Trasa Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Pomorze Zachodnie to kolejny polski region, który stawia na turystykę rowerową. Na nieczynnych liniach kolejowych buduje pierwsze... [»]
Mgły w dolinie Noteci
Rzeczpospolita Ptasia - maleńkie państwo w państwie, posiadające swoją stolicę, paszport ze zdjęciem, kodeks zachowania, a nawet... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Austria na rowerach
Austria należy do krajów, które przykładają najwyższą wagę do jakości oferty turystycznej, z której korzystają turyści... [»]
Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]
Berlindom - katedra w Berlinie
Mur Berliński, postawiony w 1961 roku by oddzielić Berlin Zachodni od terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej, to jeden z... [»]
Pałac Klink koło Waren
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko... [»]
Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]