Apeniny

... ą wcześniej bazylikę Santo Stefano nie przechodząc przez niewielkie drzwi na lewej ścianie, by zobaczyć aż cztery niezwykłe świątynie, stojące obok siebie. Na miasto warto spojrzeć z jednej dwóch charakterystycznych wież, jakie ostały się z setek, które niegdyś zbudowano. Niestety, wymóg wcześniejszej rezerwacji i brak biletów nam w tym nie pomógł. Na połączonych Piazza Maggiore i Piazza del Nettuno wypiliśmy ostatnią kawę w Emilii-Romanii, żegnając się z pięknym regionem, wspominając apenińskie podjazdy, bolońskie makarony i parmeńskie lody. Włoska para pod Palazzo Comunale w Piacenzy Rowerowe slow travel Emilii-Romanii Podczas całej naszej podróży pośpiech był ostatnim czego szukaliśmy. Niewielkie dystanse, częste przerwy w przydro...

Zobacz więcej: Emilia-Romania i Apeniny. Włochy na rowerze.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Apeniny

... . Zachwyca w Parmie także renesansowy kościół Santa Maria della Steccata z pięknym wnętrzem, a do najcenniejszych zabytków należy romańska katedra. Wspomnienie ze słonecznej, mniej tłocznej Parmy Mniej zatłoczona, przyciągająca Parma Parma, będąca drugim po Bolonii dużym miastem na naszej trasie, była od niej zupełnie inna. Uważana za eleganckie miasto o jednym z najwyższych we Włoszech poziomie życia, znacznie różniła się od "studenckiej" Bolonii. Eleganckie uliczki, zadbane elewacje, drogie marki w sklepowych witrynach. I chyba mniej ludzi, wieczorami świętującymi kolejny miniony dzień. To nam jednak wystarczyło, by właśnie w Parmie zarządzić postój na dodatkowy dzień pobytu w Emilii-Romanii i nastrojem tego miasta ładować urlopowe aku...

Przeczytaj wszystko: Emilia-Romania i Apeniny. Włochy na rowerze.

... ymska droga Via Emilia, która do dziś stanowi także główną ulicę kilku najważniejszych miast. W większej części Emilia-Romania leży na Nizinie Padańskiej, a jej południowe krańce skryte są na zboczach Apeninów, za którymi leży Toskania. I właśnie Via Emilia, trasy w Apeninach i droga rowerowa nad Padem ułożyły nam się w około 400-kilometrową trasę po regionie. Gwarny wieczór na uliczkach Bolonii Porywający nastrój uliczek Bolonii Nasza Emilia-Romania zaczęła się od fascynującej Bolonii. Miasto, które dzięki ofercie tanich lotów jest dla Polaków jednym z najpopularniejszych miejsc docelowych we Włoszech, zachwyca swobodnym, włoskim klimatem. Nasz pierwszy wieczorny spacer po mieście, będący przywitaniem z Włochami, wypadł wspaniale....

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Wybrzeże Morza Bałtyckiego z lotu ptaka
Nowe odcinki szlaku rowerowego EuroVelo 10 wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego - znane również jako Velo Baltica - były najbardziej... [»]
Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]
Trasa Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Pomorze Zachodnie to kolejny polski region, który stawia na turystykę rowerową. Na nieczynnych liniach kolejowych buduje pierwsze... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Austria na rowerach
Austria należy do krajów, które przykładają najwyższą wagę do jakości oferty turystycznej, z której korzystają turyści... [»]
Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]
Berlindom - katedra w Berlinie
Mur Berliński, postawiony w 1961 roku by oddzielić Berlin Zachodni od terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej, to jeden z... [»]
Pałac Klink koło Waren
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko... [»]
Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]