Zamki

Turystyka rowerowa » Polska » Podkarpacie
W mojej tegorocznej podróży po Podkarpaciu i po dobrze już znanym Wschodnim Szlaku Rowerowym Green Velo nadszedł czas na wizytę w dwóch pięknych, choć niegdyś mocno zwaśnionych, miastach Podkarpacia. To Łańcut i Leżajsk, które ze swoją burzliwą historią i ciekawą krajoznawczą różnorodnością były dla mnie największymi atrakcjami odcinka Green Velo biegnącego przez rowerowe królestwo Doliny Sanu. Z atrakcyjnym Rzeszowem jako startem i metą w przepięknym Sandomierzu to kolejna ciekawa propozycja... [czytaj dalej »]

Śpiwory i kurtki puchowe
Ubezpieczenia turystyczne
Podkarpacie
Dwa zeszłoroczne wyjazdy na Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo nie zaspokoiły mojej ciekawości na temat najsłynniejszego przedsięwzięcia w polskiej turystyce w ostatnich... [»]
Małopolska
Bez przedwczesnych fanfar i szumnych zapowiedzi nad Wisłą w Małopolsce powstaje szlak rowerowy, jakiego w Polsce jeszcze nie znamy. Już dziś gotowych jest ponad 130... [»]
Kociewie
Aż trzy z najpiękniejszych, najbardziej rozpoznawalnych obiektów w Pomorskiem można zobaczyć podczas zaledwie jednego dnia spędzonego na rowerze na Kociewiu. Ponad... [»]
Wyżyna Kielecka, Kotlina Sandomierska
To była trzecia część naszych rowerowych wakacji w Polsce. Na świętokrzyski odcinek szlaku Green Velo trafiliśmy po kilku dniach jazdy po rowerowych trasach Jury... [»]
Nad Jeziorem Sulejowskim w Barkowicach
Łódzkie
Po jesiennej wycieczce do Sieradza, Uniejowa i Poddębic, ponownie trafiliśmy w ciekawe, a mimo to niedostrzegane przez wielu Polaków, Łódzkie. Zachodnią część... [»]
Zamek w Bobolicach
Wyżyna Krakowsko-Częstochowska
Rowerowe wakacje w tym roku zaczęliśmy od kilkudniowego pobytu na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Po jesiennej wycieczce dookoła Beskidu Śląskiego i wokół Subregionu... [»]
Widok na Wittstock
Brandenburgia
Kiedy podczas zeszłorocznej majówki na rowerach w Niemczech zasmakowaliśmy jazdy po wyśmienitych szlakach rowerowych naszych sąsiadów, wiedzieliśmy, że to nieostatnia... [»]
Przed pałacem w Poddębicach
Łódzkie
Utarło się, że województwo łódzkie ma swój specyficzny, przemysłowy i mało atrakcyjny turystycznie wizerunek. Że łatwo w Łódzkiem o postindustrialne klimaty, wielkie... [»]
Nowy Ratusz w Hanowerze
Dolna Saksonia, Harz, Pogórze Wezerskie
Celem naszej tegorocznej czerwcowej podróży na rowerach była położona na północy Niemiec Dolna Saksonia. To drugi co do wielkości i najbardziej zróżnicowany niemiecki... [»]
Single track przez zboże
Zalew Wiślany, Warmia
Weekend majowy w tym roku był wyjątkowo krótki, w dodatku zimny i deszczowy, ale tradycji musiało stać się zadość i pierwsze dni maja spędziliśmy na rowerach. Na cel... [»]
Uliczka w Znojmie
Morawy Południowe
Białoruś, Gruzja, Grecja... Gdzie my nie mieliśmy jechać w tym roku, zawsze jednak los miał coś przeciwko naszym planom. Dzięki rekomendacji Agaty i Emila... [»]
Simi. Fot. Szilas.
Dodekanez, Kreta
Wyspy Grecji to jeszcze jedna niezrealizowana pozycja z tegorocznej listy wyjazdowej. Miało być trochę rowerów i trochę wyjątkowego nic-nierobienia na greckiej plaży.... [»]
Przed nowym mostem pod Kwidzynem
Dolina Dolnej Wisły, Żuławy Wiślane
Dwa dni po oficjalnym otwarciu pojechaliśmy zobaczyć nowy most na Wiśle pod Kwidzynem. Tym razem PKP były dla nas łaskawe i nie tylko zmieściliśmy się do podstawionego... [»]
Rowerowa majówka na rowerach
Bory Tucholskie, Kociewie, Kujawy
Majowa przygoda złapała nas już na peronie gdańskiego dworca. Pociąg, którym zamierzaliśmy dotrzeć do Bydgoszczy, wjechał na peron stacji Gdańsk Główny wypełniony... [»]
Zamek w Łapalicach
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Piękna zima, świeży śnieg, weekend, więc dokąd tym razem na biegówki? Gdzie jeszcze nie byliśmy na nartach? Szybki przegląd miejsc i pada na Bilowo - leśnictwo koło... [»]
Zamek Kiszewski
Bory Tucholskie, Pojezierze Starogardzkie, Pojezierze Kaszubskie
W kolejnej odsłonie cyklu 'Z... do Gdańska'' padło na Czarną Wodę. Ostatnie letnie temperatury, wciąż trwający urodzaj na grzyby, więc w pociąg i do Czarnej Wody. Z... [»]
Wisła na wysokości Piekła
Pobrzeże Gdańskie, Żuławy Wiślane
Motywowani świadomością, czy też nadzieją, że takie wydarzenie naszego pokolenia więcej nie spotka, pojechaliśmy z Maćkiem zobaczyć wielką wodę na Wiśle z bliska.... [»]
Tył pałacu w Kamieńcu Suskim
Pojezierze Iławskie, Mazury Zachodnie
Podobnie jak w roku poprzednim, majówkę spędziliśmy na Mazurach Zachodnich. Z okolic Morąga przenieśliśmy się nad Jeziorak, najdłuższe jezioro w Polsce, do sympatycznego... [»]
Jezioro Żabi Róg
Mazury Zachodnie
Piękna pogoda, piaszczyste mazurskie ścieżki i skrzynki geocachingu towarzyszyły nam w pierwszych dniach maja, które spędziliśmy na Mazurach Zachodnich, lub raczej... [»]
Szlak na Wielką Sowę
Góry Sowie, Sudety
Ostatni rowerowy weekend w roku spędziliśmy w Górach Sowich, najstarszym polskim paśmie górskim. Trudno było się nudzić - krajobraz, przyroda, obiekty historyczne -... [»]