Turystyka

ostatnie aktywności

Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Spis treści Kleinwalsertal - dolina z (mikro)klimatem Do Wiednia przez Niemcy Trasy z alpejskimi szczytami w tle Lepiej niż na reklamowych zdjęciach Trzy miejscowości - trzy trasy biegowe Z kartą jeździsz za darmo Szlakiem historii i kultury Kleinwalsertal Nowoczesna "drewniana" architektura Kleinwalsertal zamiast Montafonu i Silvretty... [więcej »]
Rowerem wokół jeziora Wigry
Spis treści Weekend z rowerowym Oplem Mokka X Przywitanie z duchem Suwalszczyzny Jeden z największych kompleksów leśnych w Polsce Efektowny Kanał Augustowski Po... [»]
Nad Jeziorem Sulejowskim w Barkowicach
Trasę naszego pierwszego dnia oparliśmy o zielony szlak rowerowy wokół Zbiornika Sulejowskiego, nazywany w ulotce promocyjnej "ścieżką rowerową imienia Zygmunta Goliata... [»]
Zamek w Bobolicach
Spis treści: Szlak Orlich Gniazd najlepszym produktem turystycznym Polski Częstochowa wita (nielicznych) pielgrzymów Kawior żydowski i filet z gęsi w sosie piwnym... [»]
Cerkiew w Bielicznej nocą
Spis treści Niesamowite Miasteczko Galicyjskie w Nowym Sączu Prawie trzydzieści cerkwi w trzy dni Nocleg pod cerkwią w Bielicznej W towarzystwie Towarzystwa z... [»]

chętnie czytane

zobacz więcej

Rok 2016

Spis treści Rowerem po zielonym Śląsku Kwitnący migdałowiec w parku zdrojowym Industriada - święto Szlaku Zabytków Techniki Familoki - tradycyjne osiedla górnicze Po... [»]
Spis treści Inaczej niż w Dolnej Saksonii W Rezerwacie Biosfery UNESCO Schorfheide-Chorin Biorama Projekt - panorama różnorodności W parku dzikich zwierząt w Schorfheide... [»]
Spis treści: Płaskowyż na 2,000 metrów nad poziomem morza 80 kilometrów narciarskich tras biegowych Malga - centralny punkt tras na Alpe di Siusi Panorama - biegówki z... [»]
Spis treści Krętą, wąską serpentyną do Ramsau Ponad 150 kilometrów tras dla obydwóch stylów Ramsau także, lub przede wszystkim, dla turystów Obowiązkowy przystanek na... [»]
Spis treści Biała Finlandia z okien Finnaira Sezon narciarski od października do maja Ponad 160 kilometrów narciarskich tras biegowych Kolory Finlandii w airbusie... [»]

Rok 2015

Hel odwiedzaliśmy wielokrotnie - na rowerach latem, zimą na nartach biegowych. Tym razem poszliśmy w ślady przewrotnej zimy, zrezygnowaliśmy z leniwego spaceru po Gdańsku i... [»]
Utarło się, że województwo łódzkie ma swój specyficzny, przemysłowy i mało atrakcyjny turystycznie wizerunek. Że łatwo w Łódzkiem o postindustrialne klimaty, wielkie hale i... [»]
Śląski System Informacji Turystycznej Już planowanie zapowiada fajny wyjazd. Czytelna strona Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej sugeruje pomysły na wydłużony weekend... [»]
Spis treści 13,000 kilometrów dróg rowerowych Dolnej Saksonii Imponujący Nowy Ratusz w Hanowerze Strzelcy kurkowi, fajerwerki i Oktoberfest Japoński dzwon przypomina... [»]
Weekend majowy w tym roku był wyjątkowo krótki, w dodatku zimny i deszczowy, ale tradycji musiało stać się zadość i pierwsze dni maja spędziliśmy na rowerach. Na cel... [»]
Szlak narciarstwa biegowego gmina Stronie Śląskie przygotowała już w 2013 roku. Przez Góry Bialskie i Masyw Śnieżnika poprowadzono trasy narciarskie, dzięki wsparciu unijnych... [»]

Rok 2014

Nasza kolejna rowerowa wycieczka po Kaszubach zaczęła się już tydzień temu, kiedy podczas spontanicznego wyjazdu trafiliśmy na oznaczenia zielonego szlaku rowerowego. Szlak... [»]
Nie było specjalnego pomysłu ani listy miejsc do zobaczenia. Tylko rowery na dachu, rowerowa pogoda, mapa Kaszub w sakwie i my. I tak w niedzielny poranek wylądowaliśmy na... [»]
"Kto tam jedzie na rower?!" - takimi słowami skwitował nasze plany Piotr Baska, podróżnik, który na rowerze zjechał pół świata. My! :-) My jedziemy! Na pewno trochę na... [»]
Słowenia pojawiła się na naszym podróżniczym horyzoncie już dwa lata temu, kiedy wyprawę przez Alpy Wschodnie początkowo planowaliśmy zakończyć właśnie jazdą dookoła... [»]
To był weekend, w który Polska świętowała 10-lecie wstąpienia do Unii Europejskiej. Uroczystości z tej okazji przeplatały się z tradycyjnymi, trzeciomajowymi. A ja sobie... [»]
Tydzień temu z Pszczółek ruszyliśmy na zachód, w kierunku miejsc związanych z historią Wolnego Miasta Gdańska. Wczoraj w przeciwną, na wschód, na Żuławy Gdańskie. W wiozącym... [»]
Niestety, sytuacja polityczna nie pozwoliła nam jechać na majówkę do Obwodu Kaliningradzkiego. Ale może uda się odwiedzić od dawna planowaną Rugię. Na tę największą wyspę... [»]
Pierwsza tegoroczna rowerowa wycieczka zaprowadziła nas w miejsca związane z historią Polski i Wolnego Miasta Gdańska - do Sobowidza, Ełganowa i Granicznej Wsi. Niepozorne... [»]
To nie będzie wpis o naszym kolejnym, rowerowym wypadzie, ani zapowiedź wyjazdu, na jaki się właśnie wybieramy. To będzie pełna zawodu konstatacja, że nawet na naszą, małą,... [»]
Zimowych wakacji część druga - w pierwszej była Puszcza Białowieska na biegówkach, teraz - Puszcza Piska. Dokładniej: znana z relacji znajomych Wioska Narciarska Wiartel na... [»]
To były tylko trzy dni na nartach w Puszczy Białowieskiej, jednak wrażeń przywieźliśmy tyle, że starczyłoby na dłuższą wyprawę. Ola na pewno zapamięta jelenie, wybiegające do... [»]
W Szwecji, jak to w Skandynawii, narty biegowe są szalenie popularne. Na mapie w narciarskim serwisie www.skidspar.se zaznaczonych jest około 1,500 miejsc do biegania na... [»]

Rok 2013

Na koniec rowerowego sezonu obejrzeliśmy nowe inwestycje w Gdańsku - rowerowe wprost i takie, które także i rowerzystom będą służyć. Zajrzeliśmy też do Gdyni, choć tak, jak... [»]
W Jakuszycach w Górach Izerskich spędziliśmy drugą część naszego letniego urlopu. Po pobycie na Morawach mieliśmy nadzieję na kilka dni spokoju i wyciszenia w popularnej "... [»]
Białoruś, Gruzja, Grecja... Gdzie my nie mieliśmy jechać w tym roku, zawsze jednak los miał coś przeciwko naszym planom. Dzięki rekomendacji Agaty i Emila niespodziewanie... [»]
Do Gruzji mieliśmy polecieć w tym roku. Wszystko było zaplanowane, prawie kupione bilety... Nie udało się, niech więc publikacja naszych tegorocznych planów poprawi nam... [»]
Wyspy Grecji to jeszcze jedna niezrealizowana pozycja z tegorocznej listy wyjazdowej. Miało być trochę rowerów i trochę wyjątkowego nic-nierobienia na greckiej plaży.... [»]
Dwa dni po oficjalnym otwarciu pojechaliśmy zobaczyć nowy most na Wiśle pod Kwidzynem. Tym razem PKP były dla nas łaskawe i nie tylko zmieściliśmy się do podstawionego... [»]
Majowa przygoda złapała nas już na peronie gdańskiego dworca. Pociąg, którym zamierzaliśmy dotrzeć do Bydgoszczy, wjechał na peron stacji Gdańsk Główny wypełniony... [»]
Studia, praca, rodzina, inni znajomi, inne pasje... I nagle okazuje się, że od mojej ostatniej, klubowej wycieczki z Klubem Turystów Pieszych Bąbelki minęło kilkanaście lat!... [»]
Wstyd się przyznać, ale po udanym, zaśnieżonym wypadzie w Kartuski Las zdążyliśmy schować już narty i pożegnać się z zimą. Tymczasem zima wróciła ze znaną sobie klasą i... [»]
Piękna zima, świeży śnieg, weekend, więc dokąd tym razem na biegówki? Gdzie jeszcze nie byliśmy na nartach? Szybki przegląd miejsc i pada na Bilowo - leśnictwo koło Kartuz,... [»]
Gdy tonący rozgląda się za brzytwą, narciarz-biegacz z Pomorza jedzie na Wieżycę. Że najwyższa na Niżu Polskim, że 328,6 m n.p.m., że wieża widokowa... wie każdy. Ale o tym,... [»]
Coraz marniejsze te nasze trójmiejskie zimy, więc każda okazja na biegówki jest na wagę złota. A gdy jeszcze padnie zaproszenie od miłych znajomych w piękne Lasy Mirachowskie... [»]
Przez cały tydzień prognoza pogody dla Gór Orlickich zapowiadała kilkunastostopniowy mróz i bezchmurne niebo, czyli wspaniałe warunki na biegówki w górach. Jednak gdy już... [»]

Rok 2012

Ciszę i spokój norweskich dróg zastąpił ryk motocyklowych silników, zamiast dzikich noclegów w głuszy fiordów Norwegii były gwarne kempingi, a podjazdy zamiast kilometrami... [»]
Staliśmy już w korytarzu pociągu do Tczewa, gdy z megafonów popłynęła informacja o półgodzinnym postoju w Gdańsku z niewyjaśnionych niestety powodów. Zamiast więc jechać... [»]
Rowerową majówkę chcieliśmy spędzić niedaleko Gdańska, gdzie dotychczas nie byliśmy, gdzie ciekawie i z rybą na talerzu. Padło na Nordę - północne Kaszuby. Na Nordzie w co... [»]

Rok 2011

Czy Kaszuby będą jak Bornholm? W lipcu otwarto trasę rowerową o długości siedemnastu kilometrów, poprowadzoną po dawnej linii kolejowej z Pucka do Krokowej. Jeszcze w... [»]
Nasza wyprawa rowerowa do Norwegii zaczęła się w maju od kupionych biletów na lot do Bergen - tak "na wszelki wypadek". Potem jednak systematycznie przeglądaliśmy posiadany... [»]
Na Mierzeję Wiślaną z Gdańska nie trzeba daleko jechać. Mierzeja ciągnie się już od... Westerplatte, a gdańska Wyspa Portowa to pierwsza jej część. Wystarczy pokonać jeden z... [»]
Mierzeja Helska to nie tylko plaże i bikini, ale i kilkadziesiąt lat historii militarnej Polski. Korzystając ze ścieżki rowerowej biegnącej po Półwyspie Helskim nasz kolejny... [»]
Dwadzieścia kilometrów po zamarzniętym Jeziorze Raduńskim Dolnym było naszym pożegnaniem z tegorocznym sezonem narciarskim. Co prawda wędkarze na Kaszubach twierdzą, że... [»]
Kontynuując wędrówkę po zamarzniętych kaszubskich jeziorach trafiliśmy nad jeziora potęgowskie. Wrażenia jak te z roweru latem: to jedne ze zdecydowanie najpiękniejszych... [»]
Intensywna promocja w mediach, zachęcająca do podróżowania po zamarzniętych jeziorach, przekonała i mnie do niedzielnej wycieczki po kaszubskim 'Kółku Raduńskim'. Lód się nie... [»]
W Chatce Górzystów, czy w Schronisku Orle? Jakie ciasto - biszkoptowe, czy jednak klasyczne? Popić piwem polskim, czy czeskim? Naleśniki z jagodami podawane w Górach... [»]
Od Drogi Stu Zakrętów, z niedalekiego Karłowa, ale też z czeskiego Machowskiego Krzyża i przez góry z Machowskiej Lhoty - w ten zimowy weekend do Pasterki w Górach Stołowych... [»]

Rok 2010

Kiedy większość z Was w przedświątecznym tygodniu stała godzinami w miejskich korkach, obrywała łokciami w kolejce po prezenty, lub goniła przerażonego karpia w wannie, ja... [»]
Trzeba być nie całkiem jak się należy, by w drugą niedzielę pod rząd o siódmej trzydzieści (jeden) wsiadać w pociąg i jechać gdzieś tam w Polskę by cały dzień kręcić pedałami... [»]
W kolejnej odsłonie cyklu 'Z... do Gdańska'' padło na Czarną Wodę. Ostatnie letnie temperatury, wciąż trwający urodzaj na grzyby, więc w pociąg i do Czarnej Wody. Z Tczewa to... [»]
Ponad 100-kilometrowy rejs statkiem Żeglugi Gdańskiej przenosi polskiego turystę w inną kulturę. Na Bornholmie trudno o wiele znanych nam spraw: trudno o niezadbane obejście... [»]
Szukając nowych turystycznych inspiracji i motywacji do jazdy, padło na rajd gwiaździsty. A więc od teraz wszystkie drogi prowadzą do Gdańska. Na początek Lębork i Lasy... [»]
Motywowani świadomością, czy też nadzieją, że takie wydarzenie naszego pokolenia więcej nie spotka, pojechaliśmy z Maćkiem zobaczyć wielką wodę na Wiśle z bliska. Właśnie... [»]
Podobnie jak w roku poprzednim, majówkę spędziliśmy na Mazurach Zachodnich. Z okolic Morąga przenieśliśmy się nad Jeziorak, najdłuższe jezioro w Polsce, do sympatycznego... [»]
Udało się - w końcu trafiłem do Jakuszyc w Górach Izerskich - po czterech latach przygody z biegówkami. Propozycja, szybka decyzja, zapakowane po dach auto i z trojgiem... [»]
Taki Hel trudno poznać - kameralny, bez tłumów, które oblegają go latem. Na dodatek pięknie zaśnieżony i zmarznięty. Tylko foki w helskim fokarium i my byliśmy tego dnia... [»]

Rok 2009

Jedną z najciekawszych propozycji aktywnego wypoczynku w okolicach Gdańska, a jednocześnie okazją do poznania historii regionu, jest rowerowy rajd wzdłuż Raduni, śladem wciąż... [»]
Polska egzotyczna - tak mówi się na wschodnie krańce naszego kraju z powodu występującej tam mieszanki kultur i wierzeń. Rzeczywiście, podczas naszego rowerowego wyjazdu... [»]
Pierwszą część rowerowych wakacji w Polsce wschodniej spędziliśmy nad Biebrzą. Mimo niekorzystnych prognoz, przez które zupełnie opustoszały mijane przez nas pola namiotowe,... [»]
Piękna pogoda, piaszczyste mazurskie ścieżki i skrzynki geocachingu towarzyszyły nam w pierwszych dniach maja, które spędziliśmy na Mazurach Zachodnich, lub raczej Prusach... [»]
"Sercu bliski Beskid Niski", więc gdzie jak nie właśnie tam wybrać się w krótką podróż poślubną? W ciągu kilku dni odwiedziliśmy na rowerach wszystkie przygraniczne doliny... [»]

Rok 2008

Środkowa część polskiego wybrzeża Bałtyku to trasa jak znalazł na weekendowy wypad rowerowy z Trójmiasta. Dłuższa chwila w pociągu do Koszalina, krótsza w drodze powrotnej ze... [»]
Ścieżka rowerowa po Półwyspie Helskim, który poprawnie powinien być nazywany Mierzeją, chodziła, lub raczej jeździła, za nami od dawna. Wytyczony trakt specjalnie dla... [»]
Miało być po Wysoczyźnie Elbląskiej, a wyszło po Zalewie Wiślanym. Dzięki temu że mogliśmy przedostać się z rowerami na drugi brzeg, objechaliśmy dookoła większą część Zalewu... [»]
Na majowy weekend trafiliśmy w Bory Tucholskie - kilometr, może dwa, od akweduktu w Fojutowie, do gospodarstwa "Pod Dębami". Piękna zieleń dookoła, pstrągi na talerzach, wino... [»]
"Krajobrazy miast portowych" to przedmiot na architekturze na Politechnice Gdańskiej, na który wymienialiśmy - w ramach indywidualnego toku studiów - te mniej ciekawe... [»]

Rok 2007

Mimo pięknego piątkowego słońca, weekendowy wypad na Wybrzeże Słowińskie upłynął nam na nerwowych spojrzeniach w niebo, a sobotnie wieczór i noc... na suszeniu ubrań i butów... [»]
Kurpie, region znany przecież i mogłoby się wydawać że popularny, a tymczasem w żadnej z księgarni w Gdańsku, ani w żadnej z tych internetowych, nie uświadczysz przewodnika... [»]

Rok 2006

Wyjazd w Karkonosze miał sympatycznym akcentem zakończyć mój pierwszy turystyczny sezon uprawiania turystyki na nartach. W planach miałem dwudniową wędrówkę głównym grzbietem... [»]
Sześć dni spędziliśmy na narciarskim szlaku w Beskidzie Niskim. Narty śladowe okazały się świetną zimową alternatywą dla roweru. Wędrowaliśmy i poznawaliśmy, jak latem na... [»]