Rowerem po Polsce

Turystyka rowerowa jest jedną z najpopularniejszych dyscyplin turystyki kwalifikowanej w Polsce. Łagodne ukształtowanie większości obszaru kraju, wciąż niewielka sieć dróg o dużym natężeniu ruchu, bardzo urozmaicona treść krajoznawcza w poszczególnych regionach Polski stwarzają świetne warunki dla uprawiania turystycznej jazdy rowerem. Wśród najpopularniejszych miejsc są te najbardziej spokojne, położone na wschodzie i północy kraju.

wybrane propozycje

Plaża w Ustce
Środkowa część polskiego wybrzeża Bałtyku to trasa jak znalazł na weekendowy wypad rowerowy z Trójmiasta. Dłuższa chwila w pociągu do Koszalina, krótsza w drodze powrotnej ze Słupska - nawet na SKM-kę można się załapać. Choć czy sama trasa jest tego warta? Kwestia gustu i... pory roku. Jadąc tamtędy w środku wakacji można być pewnym dwóch rzeczy:... [więcej »]
Przy krzyżu w dolinie Bielicznej
"Sercu bliski Beskid Niski", więc gdzie jak nie właśnie tam wybrać się w krótką podróż poślubną? W ciągu kilku dni odwiedziliśmy na rowerach wszystkie przygraniczne... [»]
Majowy piknik nad Wierzycą
Majowa przygoda złapała nas już na peronie gdańskiego dworca. Pociąg, którym zamierzaliśmy dotrzeć do Bydgoszczy, wjechał na peron stacji Gdańsk Główny wypełniony... [»]
Rowerem wokół jeziora Wigry
Spis treści Weekend z rowerowym Oplem Mokka X Przywitanie z duchem Suwalszczyzny Jeden z największych kompleksów leśnych w Polsce Efektowny Kanał Augustowski Po... [»]
Wieża kompensacyjna elektrowni w Bielkowie
Jedną z najciekawszych propozycji aktywnego wypoczynku w okolicach Gdańska, a jednocześnie okazją do poznania historii regionu, jest rowerowy rajd wzdłuż Raduni, śladem... [»]
Szlak rowerowy przez rezerwat Łężczok
Spis treści Rowerem po zielonym Śląsku Kwitnący migdałowiec w parku zdrojowym Industriada - święto Szlaku Zabytków Techniki Familoki - tradycyjne osiedla górnicze... [»]
Ruiny kościoła w Steblewie
Tydzień temu z Pszczółek ruszyliśmy na zachód, w kierunku miejsc związanych z historią Wolnego Miasta Gdańska. Wczoraj w przeciwną, na wschód, na Żuławy Gdańskie. W... [»]
Groby pomordowanych w Szpęgawsku
Trzeba być nie całkiem jak się należy, by w drugą niedzielę pod rząd o siódmej trzydzieści (jeden) wsiadać w pociąg i jechać gdzieś tam w Polskę by cały dzień kręcić... [»]
Marina Narodowego Centrum Żeglarstwa
Na Mierzeję Wiślaną z Gdańska nie trzeba daleko jechać. Mierzeja ciągnie się już od... Westerplatte, a gdańska Wyspa Portowa to pierwsza jej część. Wystarczy pokonać... [»]

zobacz więcej

Rok 2016

Trasę naszego pierwszego dnia oparliśmy o zielony szlak rowerowy wokół Zbiornika Sulejowskiego, nazywany w ulotce promocyjnej "ścieżką rowerową imienia Zygmunta Goliata".... [»]
Spis treści: Szlak Orlich Gniazd najlepszym produktem turystycznym Polski Częstochowa wita (nielicznych) pielgrzymów Kawior żydowski i filet z gęsi w sosie piwnym Rowerem... [»]
Spis treści Niesamowite Miasteczko Galicyjskie w Nowym Sączu Prawie trzydzieści cerkwi w trzy dni Nocleg pod cerkwią w Bielicznej W towarzystwie Towarzystwa z Beskidu... [»]

Rok 2015

Hel odwiedzaliśmy wielokrotnie - na rowerach latem, zimą na nartach biegowych. Tym razem poszliśmy w ślady przewrotnej zimy, zrezygnowaliśmy z leniwego spaceru po Gdańsku i... [»]
Utarło się, że województwo łódzkie ma swój specyficzny, przemysłowy i mało atrakcyjny turystycznie wizerunek. Że łatwo w Łódzkiem o postindustrialne klimaty, wielkie hale i... [»]
Spis treści Nowy szkielet rowerowej infrastruktury Podhala Rowerem po dawnej linii kolejowej Nadzieja na świetną turystyczną infrastrukturę Nie odwiedzaj Czarnego Dunajca... [»]
Śląski System Informacji Turystycznej Już planowanie zapowiada fajny wyjazd. Czytelna strona Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej sugeruje pomysły na wydłużony weekend... [»]
Weekend majowy w tym roku był wyjątkowo krótki, w dodatku zimny i deszczowy, ale tradycji musiało stać się zadość i pierwsze dni maja spędziliśmy na rowerach. Na cel... [»]

Rok 2014

Spis treści Kaszubska Marszruta jak europejskie trasy rowerowe Świetne warunki na rowerowy relaks Pamiętajcie o długodystansowych szlakach PTTK Unikalna wyłuszczarnia... [»]
To był weekend, w który Polska świętowała 10-lecie wstąpienia do Unii Europejskiej. Uroczystości z tej okazji przeplatały się z tradycyjnymi, trzeciomajowymi. A ja sobie... [»]
Pierwsza tegoroczna rowerowa wycieczka zaprowadziła nas w miejsca związane z historią Polski i Wolnego Miasta Gdańska - do Sobowidza, Ełganowa i Granicznej Wsi. Niepozorne... [»]

Rok 2013

W Jakuszycach w Górach Izerskich spędziliśmy drugą część naszego letniego urlopu. Po pobycie na Morawach mieliśmy nadzieję na kilka dni spokoju i wyciszenia w popularnej "... [»]
Dwa dni po oficjalnym otwarciu pojechaliśmy zobaczyć nowy most na Wiśle pod Kwidzynem. Tym razem PKP były dla nas łaskawe i nie tylko zmieściliśmy się do podstawionego... [»]

Rok 2012

Rowerową majówkę chcieliśmy spędzić niedaleko Gdańska, gdzie dotychczas nie byliśmy, gdzie ciekawie i z rybą na talerzu. Padło na Nordę - północne Kaszuby. Na Nordzie w co... [»]

Rok 2011

Czy Kaszuby będą jak Bornholm? W lipcu otwarto trasę rowerową o długości siedemnastu kilometrów, poprowadzoną po dawnej linii kolejowej z Pucka do Krokowej. Jeszcze w... [»]
Mierzeja Helska to nie tylko plaże i bikini, ale i kilkadziesiąt lat historii militarnej Polski. Korzystając ze ścieżki rowerowej biegnącej po Półwyspie Helskim nasz kolejny... [»]

Rok 2010

W kolejnej odsłonie cyklu 'Z... do Gdańska'' padło na Czarną Wodę. Ostatnie letnie temperatury, wciąż trwający urodzaj na grzyby, więc w pociąg i do Czarnej Wody. Z Tczewa to... [»]
Szukając nowych turystycznych inspiracji i motywacji do jazdy, padło na rajd gwiaździsty. A więc od teraz wszystkie drogi prowadzą do Gdańska. Na początek Lębork i Lasy... [»]
Motywowani świadomością, czy też nadzieją, że takie wydarzenie naszego pokolenia więcej nie spotka, pojechaliśmy z Maćkiem zobaczyć wielką wodę na Wiśle z bliska. Właśnie... [»]
Podobnie jak w roku poprzednim, majówkę spędziliśmy na Mazurach Zachodnich. Z okolic Morąga przenieśliśmy się nad Jeziorak, najdłuższe jezioro w Polsce, do sympatycznego... [»]

Rok 2009

Polska egzotyczna - tak mówi się na wschodnie krańce naszego kraju z powodu występującej tam mieszanki kultur i wierzeń. Rzeczywiście, podczas naszego rowerowego wyjazdu... [»]
Pierwszą część rowerowych wakacji w Polsce wschodniej spędziliśmy nad Biebrzą. Mimo niekorzystnych prognoz, przez które zupełnie opustoszały mijane przez nas pola namiotowe,... [»]
Piękna pogoda, piaszczyste mazurskie ścieżki i skrzynki geocachingu towarzyszyły nam w pierwszych dniach maja, które spędziliśmy na Mazurach Zachodnich, lub raczej Prusach... [»]

Rok 2008

Ścieżka rowerowa po Półwyspie Helskim, który poprawnie powinien być nazywany Mierzeją, chodziła, lub raczej jeździła, za nami od dawna. Wytyczony trakt specjalnie dla... [»]
Miało być po Wysoczyźnie Elbląskiej, a wyszło po Zalewie Wiślanym. Dzięki temu że mogliśmy przedostać się z rowerami na drugi brzeg, objechaliśmy dookoła większą część Zalewu... [»]
Na majowy weekend trafiliśmy w Bory Tucholskie - kilometr, może dwa, od akweduktu w Fojutowie, do gospodarstwa "Pod Dębami". Piękna zieleń dookoła, pstrągi na talerzach, wino... [»]

Rok 2007

Mimo pięknego piątkowego słońca, weekendowy wypad na Wybrzeże Słowińskie upłynął nam na nerwowych spojrzeniach w niebo, a sobotnie wieczór i noc... na suszeniu ubrań i butów... [»]
Kurpie, region znany przecież i mogłoby się wydawać że popularny, a tymczasem w żadnej z księgarni w Gdańsku, ani w żadnej z tych internetowych, nie uświadczysz przewodnika... [»]