Plaża w Ustce

Po środkowym wybrzeżu Bałtyku

Na skróty:   zdjęcia (43) / komentarze (3) / blisko (4) / polecane (4)

Środkowa część polskiego wybrzeża Bałtyku to trasa jak znalazł na weekendowy wypad rowerowy z Trójmiasta. Dłuższa chwila w pociągu do Koszalina, krótsza w drodze powrotnej ze Słupska - nawet na SKM-kę można się załapać. Choć czy sama trasa jest tego warta? Kwestia gustu i... pory roku. Jadąc tamtędy w środku wakacji można być pewnym dwóch rzeczy: zatłoczonych nadmorskich miejscowości i kłopotów ze znalezieniem miejsca na nocleg na jedną noc.

Sakwy i akcesoria rowerowe
Śpiwory i kurtki puchowe
Ubezpieczenia turystyczne

Port w Darłówku

Trasa wzdłuż morza pomiędzy Mielnem (Koszalinem) a Ustką (Słupskiem) jest dość zróżnicowana. Poza jednym około kilometrowym odcinkiem między Darłowem a Darłówkiem, porządnej ścieżki rowerowej nie spotkacie. W większości jedzie się zwykłymi asfaltowymi szosami, lub leśnymi drogami, którym jednak daleko do wygody. Cztery kilometry pomiędzy Łazami a Dąbkami trzeba przejść pieszo brzegiem morza. Przejść, bo rowery niestety grzęzną w piasku. Kilka kilometrów trzeba się męczyć skacząc pomiędzy zdezelowanymi płytami na leśnej piaskowej drodze między Darłowem a Jarosławcem.

Rowerami nad Bałtykiem

Nadmorskie miejscowości bardzo się różnią między sobą. Najlepsze wrażenie zrobiły na nas bardzo zadbana, wręcz elegancka miejscami, Ustka i mniejsze Darłówko. Mimo naprawdę koszmarnych tłumów, można przez miasta te przejechać w całości, jest gdzie usiąść, gdzie zjeść i na co popatrzeć. W przeciwieństwie do Mielna i Unieścia, pełnych wszechobecnej tandety. Podobnie zakorkowane Łazy - wspominamy jak obskurne uliczne targowisko. Za to w niepozornym, spokojnym Jarosławcu wypiliśmy pyszną kawę w kawiarence nad samym morzem.

Plaża w Ustce

I po powrocie nie sposób nie pamiętać pustej (dosłownie) plaży pomiędzy Łazami a Dąbkami, i dzikiego tłumu na usteckim piasku... :]

Szymon Nitka

Miejsca w pobliżu inne niedaleko

Słowiński Park Narodowy
Wybrzeże Słowińskie
Mimo pięknego piątkowego słońca, weekendowy wypad na Wybrzeże Słowińskie upłynął nam na nerwowych spojrzeniach w niebo, a sobotnie wieczór i noc... na suszeniu ubrań i... [»]
Pod Zamkową Górą
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Szukając nowych turystycznych inspiracji i motywacji do jazdy, padło na rajd gwiaździsty. A więc od teraz wszystkie drogi prowadzą do Gdańska. Na początek Lębork i Lasy... [»]
W kierunku Jeziora Potęgowskiego
Coraz marniejsze te nasze trójmiejskie zimy, więc każda okazja na biegówki jest na wagę złota. A gdy jeszcze padnie zaproszenie od miłych znajomych w piękne Lasy... [»]
Na Jeziorze Potęgowskim
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Kontynuując wędrówkę po zamarzniętych kaszubskich jeziorach trafiliśmy nad jeziora potęgowskie. Wrażenia jak te z roweru latem: to jedne ze zdecydowanie najpiękniejszych... [»]

Rowerem po Polsce wycieczki rowerowe

Wyżyna Kielecka, Kotlina Sandomierska
To była trzecia część naszych rowerowych wakacji w Polsce. Na świętokrzyski odcinek szlaku Green Velo trafiliśmy po kilku dniach jazdy po rowerowych trasach Jury... [»]
Rowerem wokół jeziora Wigry
Suwalszczyzna
Gdy pięknie kolorowym zachodem Słońca nad jeziorem Wigry kończył się ostatni listopadowy weekend, docierałem właśnie do półmetka rowerowej wycieczki po pięknej... [»]
Szlak rowerowy przez rezerwat Łężczok
Wyżyna Śląska, Kotlina Raciborska
Każdy turysta wie, gdzie leżą znane śląskie miasta jak Rybnik, czy Racibórz. Lecz gdy wspominałem o planach wyjazdu do Subregionu Zachodniego, znajomi wyobrażali sobie... [»]
Na rowerach po zimowym Helu
Mierzeja Helska, Kaszuby
Hel odwiedzaliśmy wielokrotnie - na rowerach latem, zimą na nartach biegowych. Tym razem poszliśmy w ślady przewrotnej zimy, zrezygnowaliśmy z leniwego spaceru po... [»]

Rowerem po Europie wyprawy rowerowe

Droga rowerowa w Dolomitach
Dolomity, Alpy Wschodnie
Prawie pięćset kilometrów na rowerze, cztery alpejskie przełęcze, w tym dwie terenowe, setki ciao i salve od i do włoskich kolarzy, dwie burze wysoko w górach. W... [»]
Widok na Wittstock
Brandenburgia
Kiedy podczas zeszłorocznej majówki na rowerach w Niemczech zasmakowaliśmy jazdy po wyśmienitych szlakach rowerowych naszych sąsiadów, wiedzieliśmy, że to nieostatnia... [»]
Przez łubinowe pola w stronę Skaftafell
Austurland, Suðurland
Nasza rowerowa wyprawa na Islandię zaskoczyła nas równie mocno, jak wszystkich zaskoczyły linie lotnicze Wizz Air, uruchamiając połączenie z Gdańska do Keflaviku.... [»]
Nowy Ratusz w Hanowerze
Dolna Saksonia, Harz, Pogórze Wezerskie
Celem naszej tegorocznej czerwcowej podróży na rowerach była położona na północy Niemiec Dolna Saksonia. To drugi co do wielkości i najbardziej zróżnicowany niemiecki... [»]

Na biegówkach turystyka narciarska

Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Vorarlberg, Alpy Wschodnie
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim eldorado w Ramsau am Dachstein w Styrii i po... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Dolomity
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di Siusi wystarczył wtedy, by nasza... [»]
Widok z trasy biegowej Ramsau na stację gondoli
Alpy Wschodnie, Schladming-Dachstein
Są miejsca w Europie, gdzie prawie wszystko kręci się wokół biegówek. Tam satysfakcja narciarzy biegowych decyduje o sile i rozpoznawalności turystycznej marki, a stoki... [»]
Sceneria szlaku narciarskiego w Kuusamo
Północna Ostrobotnia
Co zrobić, gdy narty niecierpliwie wiercą się w pokrowcu, a za oknem zimą wiosna? Szukać śniegu. Na przykład w Finlandii - testując niedawno otwarte połączenie do... [»]

Ciekawe miejsca dobre propozycje

Zobacz także zainteresują Ciebie

Komentarze pytania i odpowiedzi

Turysta 22 marca 2009 r.

zdjęcie z czołówki niesamowite!

Kasia 23 marca 2009 r.

z dwojga złego zdecydowanie Unieście - i to już poza miastem, w 1/3 drogi do Łazów. tam jest już całkiem spokojnie i przyzwoicie. przez kilka lat wakacji zdążyłam się przywiązać...;)

szy 24 marca 2009 r.

Kasia, my tam ledwo przejechaliśmy :)
Na dodatek, ponieważ ledwo co zaczęliśmy jazdę, to baliśmy się że tak będą całe trzy dni wyglądały... :) Na szczęście szybko się skończyło to nasze piekło, potem naprawdę było tylko lepiej... :)