Przed nowym mostem pod Kwidzynem

Na nowy most pod Kwidzynem

Na skróty:   mapa / zdjęcia (46) / komentarze (2) / blisko (4) / polecane (4)

Dwa dni po oficjalnym otwarciu pojechaliśmy zobaczyć nowy most na Wiśle pod Kwidzynem. Tym razem PKP były dla nas łaskawe i nie tylko zmieściliśmy się do podstawionego pociągu, ale jeszcze był to świeżo wyremontowany skład EN57. Choć do pełni szczęścia brakowało bardziej przemyślanego przedziału rowerowego.

Śpiwory i kurtki puchowe
Ubezpieczenia turystyczne

Wisła pod Kwidzynem

Historia przepraw przez Wisłę w tej okolicy w ostatnim stuleciu jest bogata. Na początku XX wieku Niemcy wybudowali most w pobliskim Opaleniu, który później miał się stać elementem strategicznej linii kolejowej do Królewca. Po I wojnie światowej i ustaleniach pokojowych stał się na krótko mostem granicznym między Polską a Niemcami, by wkrótce w całości stanąc na polskich ziemiach. Wkrótce jednak Polacy most rozebrali, a po kolejnych kilku latach z jego elementów powstały funkcjonujące do dziś mosty na Wiśle w Toruniu i na Warcie w Koninie.

Nowy most na Wiśle pod Kwidzynem

II wojna światowa przyniosła odbudowę mostu przez Niemców, ale tylko w postaci drewnianego mostu tymczasowego. Ten służył jeszcze kilka lat po wojnie przewozom lokalnym. W ostatnich latach między Opaleniem a Korzeniewem funkcjonowała przeprawa promowa, często jednak pauzująca z powodu niesprzyjających warunków wodnych.

Kwidzyn czekał więc na most na Wiśle prawie 70 lat. Nowoczesna konstrukcja łączy cechy mostu wantowego i klasycznego, a na tle innych tego rodzaju w Europie wyróżnia go najdłuższa odległość między przęsłami, co świadczyć ma o jego nowoczesności. Na nowym moście nie brakuje szerokiego traktu pieszo-rowerowego. Mieszkańcy okolicznych miejscowości widzą w nim szansę na ożywienie gospodarcze regionu - trzymamy kciuki.

Przed nowym mostem pod Kwidzynem

Most mostem, a nam się ekipa powiększyła! Ania, Marek i Jarek byli naszymi gośćmi na moście w Kwidzynie - dziękujemy i mamy nadzieję, że to nie ostatni raz! :]

Szymon Nitka

Miejsca w pobliżu inne niedaleko

Kociewie
Aż trzy z najpiękniejszych, najbardziej rozpoznawalnych obiektów w Pomorskiem można zobaczyć podczas zaledwie jednego dnia spędzonego na rowerze na Kociewiu. Ponad... [»]
Wisła na wysokości Piekła
Pobrzeże Gdańskie, Żuławy Wiślane
Motywowani świadomością, czy też nadzieją, że takie wydarzenie naszego pokolenia więcej nie spotka, pojechaliśmy z Maćkiem zobaczyć wielką wodę na Wiśle z bliska.... [»]
Groby pomordowanych w Szpęgawsku
Pojezierze Starogardzkie, Pojezierze Kaszubskie, Kociewie
Trzeba być nie całkiem jak się należy, by w drugą niedzielę pod rząd o siódmej trzydzieści (jeden) wsiadać w pociąg i jechać gdzieś tam w Polskę by cały dzień kręcić... [»]
Tył pałacu w Kamieńcu Suskim
Pojezierze Iławskie, Mazury Zachodnie
Podobnie jak w roku poprzednim, majówkę spędziliśmy na Mazurach Zachodnich. Z okolic Morąga przenieśliśmy się nad Jeziorak, najdłuższe jezioro w Polsce, do sympatycznego... [»]

Rowerem po Polsce wycieczki rowerowe

Podkarpacie
Dwa zeszłoroczne wyjazdy na Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo nie zaspokoiły mojej ciekawości na temat najsłynniejszego przedsięwzięcia w polskiej turystyce w ostatnich... [»]
Małopolska
Bez przedwczesnych fanfar i szumnych zapowiedzi nad Wisłą w Małopolsce powstaje szlak rowerowy, jakiego w Polsce jeszcze nie znamy. Już dziś gotowych jest ponad 130... [»]
Wyżyna Kielecka, Kotlina Sandomierska
To była trzecia część naszych rowerowych wakacji w Polsce. Na świętokrzyski odcinek szlaku Green Velo trafiliśmy po kilku dniach jazdy po rowerowych trasach Jury... [»]
Rowerem wokół jeziora Wigry
Suwalszczyzna
Gdy pięknie kolorowym zachodem Słońca nad jeziorem Wigry kończył się ostatni listopadowy weekend, docierałem właśnie do półmetka rowerowej wycieczki po pięknej... [»]

Rowerem po Europie wyprawy rowerowe

Meklemburgia-Pomorze Przednie
Gdy na początku roku zainaugurowano w Gdańsku realizację polskiego odcinka nadbałtyckiego szlaku EuroVelo 10 uznaliśmy, że to świetna okazja, by długi majowy weekend... [»]
Droga rowerowa w Dolomitach
Dolomity, Alpy Wschodnie
Prawie pięćset kilometrów na rowerze, cztery alpejskie przełęcze, w tym dwie terenowe, setki ciao i salve od i do włoskich kolarzy, dwie burze wysoko w górach. W... [»]
Widok na Wittstock
Brandenburgia
Kiedy podczas zeszłorocznej majówki na rowerach w Niemczech zasmakowaliśmy jazdy po wyśmienitych szlakach rowerowych naszych sąsiadów, wiedzieliśmy, że to nieostatnia... [»]
Przez łubinowe pola w stronę Skaftafell
Austurland, Suðurland
Nasza rowerowa wyprawa na Islandię zaskoczyła nas równie mocno, jak wszystkich zaskoczyły linie lotnicze Wizz Air, uruchamiając połączenie z Gdańska do Keflaviku.... [»]

Na biegówkach turystyka narciarska

Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Vorarlberg, Alpy Wschodnie
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim eldorado w Ramsau am Dachstein w Styrii i po... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Dolomity
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di Siusi wystarczył wtedy, by nasza... [»]
Widok z trasy biegowej Ramsau na stację gondoli
Alpy Wschodnie, Schladming-Dachstein
Są miejsca w Europie, gdzie prawie wszystko kręci się wokół biegówek. Tam satysfakcja narciarzy biegowych decyduje o sile i rozpoznawalności turystycznej marki, a stoki... [»]
Sceneria szlaku narciarskiego w Kuusamo
Północna Ostrobotnia
Co zrobić, gdy narty niecierpliwie wiercą się w pokrowcu, a za oknem zimą wiosna? Szukać śniegu. Na przykład w Finlandii - testując niedawno otwarte połączenie do... [»]

Ciekawe miejsca dobre propozycje

Zobacz także zainteresują Ciebie

Komentarze pytania i odpowiedzi

Turysta 25 września 2013 r.

To tylko relacja z waszej wycieczki rowerowej, jednak widzę w niej kilka dowodów na rosnącą jakość życia w Polsce. Nie wiem czy świadomie zwracasz na to uwagę, ja jednak widzę:
- wyremontowany pociąg,
- przepiękną budowlę inżynierską,
- tunel (czemu służący?) pod dworcem w Tczewie.
A tylko malkontentów wokoło...
Przyznam jednak, że niepokoi widok zamkniętego mostu w Tczewie. Wyglądał na uszkodzony - czy będzie remontowany?

szy 25 września 2013 r.

Tak, most w Tczewie będzie remontowany, lub chyba wręcz budowany na nowo w dużej części. Jest dużo kontrowersji w tej sprawie - poczytaj, Turysto :]

A nowości rzeczywiście jest sporo wszędzie i faktycznie, staram się chwytać na zdjęciach zarówno te stare, jak i nowe sprawy.

Z nowości w tym regionie to ja poproszę jeszcze drogę rowerową po wałach powodziowych... :]