Lato

Turystyka rowerowa » Polska » Podkarpacie
W mojej tegorocznej podróży po Podkarpaciu i po dobrze już znanym Wschodnim Szlaku Rowerowym Green Velo nadszedł czas na wizytę w dwóch pięknych, choć niegdyś mocno zwaśnionych, miastach Podkarpacia. To Łańcut i Leżajsk, które ze swoją burzliwą historią i ciekawą krajoznawczą różnorodnością były dla mnie największymi atrakcjami odcinka Green Velo biegnącego przez rowerowe królestwo Doliny Sanu. Z atrakcyjnym Rzeszowem jako startem i metą w przepięknym Sandomierzu to kolejna ciekawa propozycja... [czytaj dalej »]

Śpiwory i kurtki puchowe
Ubezpieczenia turystyczne
Beskid Niski, Podkarpacie
Beskid Niski już zawsze będzie wśród tych najbardziej wyjątkowych dla mnie miejsc. Poprzednia udana wizyta w małopolskiej części tego pięknego, jedynego w swoim rodzaju... [»]
Podkarpacie
Dwa zeszłoroczne wyjazdy na Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo nie zaspokoiły mojej ciekawości na temat najsłynniejszego przedsięwzięcia w polskiej turystyce w ostatnich... [»]
Wyżyna Kielecka, Kotlina Sandomierska
To była trzecia część naszych rowerowych wakacji w Polsce. Na świętokrzyski odcinek szlaku Green Velo trafiliśmy po kilku dniach jazdy po rowerowych trasach Jury... [»]
Nad Jeziorem Sulejowskim w Barkowicach
Łódzkie
Po jesiennej wycieczce do Sieradza, Uniejowa i Poddębic, ponownie trafiliśmy w ciekawe, a mimo to niedostrzegane przez wielu Polaków, Łódzkie. Zachodnią część... [»]
Zamek w Bobolicach
Wyżyna Krakowsko-Częstochowska
Rowerowe wakacje w tym roku zaczęliśmy od kilkudniowego pobytu na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Po jesiennej wycieczce dookoła Beskidu Śląskiego i wokół Subregionu... [»]
Przez łubinowe pola w stronę Skaftafell
Austurland, Suðurland
Nasza rowerowa wyprawa na Islandię zaskoczyła nas równie mocno, jak wszystkich zaskoczyły linie lotnicze Wizz Air, uruchamiając połączenie z Gdańska do Keflaviku.... [»]
Weselny orszak spod domu pana młodego
Maramuresz, Bukowina, Karpaty
W tym roku miało nie być wymuskanych atrakcji, dopracowanej w każdym szczególe oferty turystycznej i wystrzyżonych trawników. Na wakacyjny, rowerowy wyjazd szukaliśmy... [»]
Trogir, widok z twierdzy. Fot. Dennis Jarvis
Dalmacja
"Kto tam jedzie na rower?!" - takimi słowami skwitował nasze plany Piotr Baska, podróżnik, który na rowerze zjechał pół świata. My! :-) My jedziemy! Na pewno trochę na... [»]
Jezioro Bohinjskie. Fot. Ufoncz
Alpy Julijskie
Słowenia pojawiła się na naszym podróżniczym horyzoncie już dwa lata temu, kiedy wyprawę przez Alpy Wschodnie początkowo planowaliśmy zakończyć właśnie jazdą dookoła... [»]
Żółtym szlakiem z Przełęczy Łącznik
Góry Izerskie, Karkonosze, Sudety
W Jakuszycach w Górach Izerskich spędziliśmy drugą część naszego letniego urlopu. Po pobycie na Morawach mieliśmy nadzieję na kilka dni spokoju i wyciszenia w popularnej... [»]
Uliczka w Znojmie
Morawy Południowe
Białoruś, Gruzja, Grecja... Gdzie my nie mieliśmy jechać w tym roku, zawsze jednak los miał coś przeciwko naszym planom. Dzięki rekomendacji Agaty i Emila... [»]
Uszguli. Fot. Orientalizing.
Wielki Kaukaz, Mały Kaukaz
Do Gruzji mieliśmy polecieć w tym roku. Wszystko było zaplanowane, prawie kupione bilety... Nie udało się, niech więc publikacja naszych tegorocznych planów poprawi nam... [»]
Simi. Fot. Szilas.
Dodekanez, Kreta
Wyspy Grecji to jeszcze jedna niezrealizowana pozycja z tegorocznej listy wyjazdowej. Miało być trochę rowerów i trochę wyjątkowego nic-nierobienia na greckiej plaży.... [»]
Przed nowym mostem pod Kwidzynem
Dolina Dolnej Wisły, Żuławy Wiślane
Dwa dni po oficjalnym otwarciu pojechaliśmy zobaczyć nowy most na Wiśle pod Kwidzynem. Tym razem PKP były dla nas łaskawe i nie tylko zmieściliśmy się do podstawionego... [»]
Dolina Albuli
Alpy Wschodnie, Dolomity, Karyntia
Ciszę i spokój norweskich dróg zastąpił ryk motocyklowych silników, zamiast dzikich noclegów w głuszy fiordów Norwegii były gwarne kempingi, a podjazdy zamiast... [»]
Wałem w kierunku Drewnicy
Mierzeja Wiślana, Żuławy Wiślane
Staliśmy już w korytarzu pociągu do Tczewa, gdy z megafonów popłynęła informacja o półgodzinnym postoju w Gdańsku z niewyjaśnionych niestety powodów. Zamiast więc jechać... [»]
Dalej tylko rowerem wodnym
Kaszuby, Wysoczyzna Żarnowiecka
Czy Kaszuby będą jak Bornholm? W lipcu otwarto trasę rowerową o długości siedemnastu kilometrów, poprowadzoną po dawnej linii kolejowej z Pucka do Krokowej. Jeszcze w... [»]
Koniec podjazdu pod Rorvikfjellet
Norwegia Zachodnia, Hordaland, Sogn og Fjordane
Nasza wyprawa rowerowa do Norwegii zaczęła się w maju od kupionych biletów na lot do Bergen - tak "na wszelki wypadek". Potem jednak systematycznie przeglądaliśmy... [»]
Zamek Kiszewski
Bory Tucholskie, Pojezierze Starogardzkie, Pojezierze Kaszubskie
W kolejnej odsłonie cyklu 'Z... do Gdańska'' padło na Czarną Wodę. Ostatnie letnie temperatury, wciąż trwający urodzaj na grzyby, więc w pociąg i do Czarnej Wody. Z... [»]
Gudhjem w tle
Bornholm
Ponad 100-kilometrowy rejs statkiem Żeglugi Gdańskiej przenosi polskiego turystę w inną kulturę. Na Bornholmie trudno o wiele znanych nam spraw: trudno o niezadbane... [»]
Pod Zamkową Górą
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Szukając nowych turystycznych inspiracji i motywacji do jazdy, padło na rajd gwiaździsty. A więc od teraz wszystkie drogi prowadzą do Gdańska. Na początek Lębork i Lasy... [»]
Wieża kompensacyjna elektrowni w Bielkowie
Pobrzeże Gdańskie
Jedną z najciekawszych propozycji aktywnego wypoczynku w okolicach Gdańska, a jednocześnie okazją do poznania historii regionu, jest rowerowy rajd wzdłuż Raduni, śladem... [»]
Muzułmański cmentarz w Kruszynianach
Wysoczyzna Białostocka
Polska egzotyczna - tak mówi się na wschodnie krańce naszego kraju z powodu występującej tam mieszanki kultur i wierzeń. Rzeczywiście, podczas naszego rowerowego wyjazdu... [»]
Nad Biebrzą w Jagłowie
Kotlina Biebrzańska
Pierwszą część rowerowych wakacji w Polsce wschodniej spędziliśmy nad Biebrzą. Mimo niekorzystnych prognoz, przez które zupełnie opustoszały mijane przez nas pola... [»]
Plaża w Ustce
Wybrzeże Słowińskie
Środkowa część polskiego wybrzeża Bałtyku to trasa jak znalazł na weekendowy wypad rowerowy z Trójmiasta. Dłuższa chwila w pociągu do Koszalina, krótsza w drodze... [»]
Słowiński Park Narodowy
Mimo pięknego piątkowego słońca, weekendowy wypad na Wybrzeże Słowińskie upłynął nam na nerwowych spojrzeniach w niebo, a sobotnie wieczór i noc... na suszeniu ubrań i... [»]
Skansen Kurpiowski w Nowogrodzie
Kurpie
Kurpie, region znany przecież i mogłoby się wydawać że popularny, a tymczasem w żadnej z księgarni w Gdańsku, ani w żadnej z tych internetowych, nie uświadczysz... [»]